joi, 29 noiembrie 2012

Imaginea mea despre conflicte

IMAGINEA MEA DESPRE CONFLICTE

• OBIECTIVE
După realizarea acestei lecţii, elevii vor fi capabili să expună ideile lor personale despre conflicte.
• CONCEPTE-CHEIE

Analiza conflictelor
Empatie
• INFORMAŢII PRELIMINARE
Această activitate este una dintre cele mai des folosite pentru a-i ajuta pe oameni să exploreze felul în care se raportează ei înşişi la conflicte. în cazul acestei activităţi, indicaţiile sunt vagi; elevilor li se dă astfel posibilitatea de a-şi analiza şi a-şi exprima liber propriile sentimente. Importanţa acestei activităţi constă în faptul că elevii devin conştienţi de cum gîndesc ei în mod obişnuit (şi, de regulă, limitat) despre conflicte. De regulă, conflictele sunt privite ca ceva rău, ameninţător sau indezirabil, nu ca o şansă sănătoasă pentru propria dezvoltare. A deveni conştienţi de propriile noastre prejudecăţi şi stereotipuri despre conflicte reprezintă primul pas spre o înţelegere mai profundă a acestora şi spre schimbare.
• MATERIALE
Hîrtie şi creioane
• ACTIVITATE

1. Spuneţi-le elevilor că vor reprezenta prin desene anumite conflicte. Ei vor putea face apel în desen la orice fel de mijloace pentru a exprima ideea de conflict.
2. Cereţi-le elevilor să stea în cerc. Fiecare elev le va arăta celorlalţi desenul său şi le va explica ce a vrut să exprime. Nu-i forţaţi pe elevii care se simt stînjeniţi să-şi prezinte desenele celorlalţi.
• Intrebari pentru discutii

* Ce fel de lucruri au apărut în mod similar în desenele noastre?
* Ce diferenţe există între desene?
* Cum văd cei mai mulţi dintre noi conflictele, ca fiind pozitive sau negative? De ce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu